Sublimacja na parasolach reklamowych

W celu nanoszenia nadruków na materiały tekstylne w postaci gadżetów promocyjnych stosuje się różnorodne metody. Jedną z nich jest sublimacja na parasolach reklamowych. Na czym dokładnie polega ta technika oraz jakie są wady i zalety jej stosowania? Udzielamy odpowiedzi na te pytania z poniższym tekście, zachęcamy więc do zapoznania się z nim!

Druk sublimacyjny na parasolach

W ramach tej metody nanosi się wzór na specjalny papier lub folię. Istotne jest, aby zrobić to w sposób lustrzany, by osiągnąć zamierzony efekt. Na następnym etapie stosuje się prasę termotransferową, za pomocą której przenosi się nadruk na tkaninę gadżetu reklamowego z wykorzystaniem wysokiej temperatury.

Dzięki temu tusz drukarski ulega przejściu ze stanu stałego w gazowy i wchłania się w ten sposób w materiał. Wówczas dochodzi do całkowitego przeniesienia nadruku na tkaninę, nie jest on więc wyczuwalny w dotyku. Technika druku sublimacyjnego na parasolach reklamowych nie jest więc zbyt skomplikowana, jednak wymaga nakładów czasu i pracy.

Wady i zalety stosowania sublimacji

Warto mieć na uwadze korzyści płynące z używania tej techniki. Przede wszystkim metoda ta umożliwia wykonywanie fotodruku, co przy wielu gadżetach reklamowych jest istotną zaletą. Jej stosowanie sprawia też, że możliwy jest gradient kolorów, co przekłada się na estetyczny efekt końcowy. Po ten rodzaj druku można sięgać nawet przy małych nakładach i stosować go na całej powierzchni materiału.

Jednakże jest on możliwy jedynie na białym tle, co z kolei jest sporą wadą w przypadku parasoli. Dodatkowo niektóre kombinacje kolorystyczne niosą za sobą ryzyko powstania przebarwień i możliwe są duże odchylenia w tym zakresie. Ze względu na duży nakład koniecznej pracy sublimacja nie jest polecana do druku dużych ilości. Ponadto należy mieć na uwadze dłuższy czas realizacji takiej usługi niż w przypadku innych współczesnych metod druku na parasolach.

Tę technikę warto zatem wybrać przede wszystkim do niewielkich ilości gadżetów reklamowych w przypadku zapotrzebowania na fotodruk lub estetyczny gradient.