Sitodruk na parasolach reklamowych

W celach promocyjnych wykorzystuje się rozmaite przedmioty, w tym także tekstylne. Z tego względu istotny jest dobór odpowiedniej metody nanoszenia logotypów, która zapewni atrakcyjny wizualnie i trwały efekt. Przykładowo, w przypadku parasoli reklamowych dobrą techniką jest sitodruk. Zapraszamy więc do zapoznania się z tekstem, w którym prezentujemy najważniejsze informacje na temat tej metody nanoszenia napisów i grafik na materiał.

Jak umieszcza się sitodruk na tkaninie?

W przypadku parasoli reklamowych pierwszą czynnością jest naniesienie motywu na film, czyli przezroczystą folię. Następnie na sicie umieszcza się warstwę polimeru, a potem przygotowany film z motywem. W dalszej kolejności całość jest napromieniowywana UV, wskutek czego dochodzi do krzepnięcia naświetlonych miejsc. Nienaświetlone zaś ulegają wypłukaniu. Po tym umieszcza się całość na tkaninie, rozprowadza się farbę i wtłacza ją z użyciem specjalnej rakli. Ostatnim etapem jest usunięcie sita i zaschnięcie preparatu na parasolu reklamowym.

Ta metoda druku wymaga zatem przeprowadzenia kilku czynności z zastosowaniem specjalnych farb i akcesoriów. Mimo to jej przebieg jest sprawny i nie zajmuje dużo czasu, a efekt końcowy wyróżnia się wysokim poziomem trwałości, dlatego też jest często wybierana.

Zalety sitodruku na parasolach reklamowych

Podstawowym atutem tej techniki jest fakt, że może być ona stosowana nawet przy małych ilościach, nie ma więc potrzeby zamawiania dużych nakładów. Ponadto jest związana ze stosunkowo wiernym oddaniem kolorów, co w przypadku logotypów i innych elementów identyfikacji wizualnej jest ważną kwestią. Dodatkowo sitodruk jest trwały dzięki odporności na działanie promieni słonecznych i może być z powodzeniem wykonywany na kolorowych tkaninach.

Należy jednak mieć na uwadze fakt, że metoda ta może nie sprawdzić się w przypadku gradientów i uniemożliwia nanoszenie motywów fotograficznych. Można ją stosować wyłącznie na powierzchniach częściowych. W dużej mierze zalety tej techniki równoważą jej wady, dzięki czemu nadaje się ona do parasoli reklamowych.